Relak Minda Dirantau Seberang

Politik Malaysia kini menjadi suatu politik yang amat gila.Penuh keserabutan, berkecelamok.Tiada parti yang tiada bermasaalah,tiada bercakaran.

Adakala elok kita relakkan minda dengan melarikan diri jauh dari manusia manusia gila ini.Carilah sesuatu yang nyaman.Berjalanlah,berjalan menambahkan pengalaman.Meluaskan pandangan dan pemikiran. http://jom lawat tempat orang
Paparan perjalanan lokasi lokasi yang bolih menenangkan fikiran

Catatan Konpirasi

Ucapan Sultan Azlan Shah Tahun 1980 “Walau seberapa banyak sekalipun askar, polis atau pengawal istana digaji untuk melindungi dan menjaga tahta, namun tiada satu pun akan dapat mengatasi kehendak dan aspirasi rakyat jelata. Walau seberapa banyak peluru bedil atau peluru meriam sekalipun digunakan, namun tidak satu pun dapat menyekat kemarahan aspirasi rakyat. Jika kehendak rakyat jelata dimakbulkan Allah, maka (berlakulah) perpindahan takhta dari istana ke muzium seni dan budaya” – Sultan Azlan Shah ketika dianugerahkan Doktor Kehormat Undang-undang, di Majlis Konvokesyen, Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang pada 29 Jun 1980



Beruk Baca Utusan

Beruk Baca Utusan

Sabtu, 1 Januari 2011

Keburukan Ada Dimana mana

Kebaikan ada dimana mana,begitu juga keburukan ada dimana mana.

Isu 1
Salah satu laman yang aku link sebagai laman utama untuk dilayari bila ada kelapangan adalah Kedahlanie.
Semalam aku terlibat dalam komen.Aku ingat biasa biasa saja.Tapi rupanya tidak,akibat komen aku itu aku menerima beberapa call dari kawan kawan yang mengenali aku selain dari permintaan beberapa rakan yang terlibat dalam ulasan blog supaya nama ini aku dedahkah.
Antara yang call itu ,aku tertarik dengan satu panggilan yang juga bertanya seperti pemanggil lain.Cuma bedanya pemanggil ini seolah mahu tahu adakah yang aku maksudkan bukan pemanggil ini.
Setelah bersyarah panjang aku memberi jaminan bahwa ia akan tetap menjadi rashia yang aku akan pegang asalkan pemanggil ini berjanji untuk berhenti dari melakukan kerja terlarang ini.
Cuma aku juga berkata sebagai timbal balas akuan bahawa beliau benar benar akan sesungguhnya berhenti,klu akan aku beri sebagai tanda aku juga terikat dengan komen aku dalam Kedahlanie bahawa kalau nak siapa sila tanya aku.
Klu aku,anggota majlis ini terlalu dekat dengan seorang Exco yang namanya kini agak top di bidang sukan peringkat kebangsaan.

Wallahulam.

Isu 2.
Komen perpaduan Melayu,Kopitiam Bang Nan
Salah seorang kaki komen yang menamakan nickname Hussin,memanggil aku dengan pangilan "sekoq".
Kira ok lah tu,jangan panggil babi sebagai mana yang terlintas untuk panggil si hussin ini "babi" kerana "sekoq babi" baru ngam dan sepadan.

Bagi aku,blogger yang mendedahkan perkara ini diikuti dengan dipanjangkan melalui blog mereka memang bersifat ...(lu fikir sendiri nak kata apa)
Apa tidaknya,dituduh Presiden,Timbalan Presiden dan lain yang hadir dalam pertemuan itu dengan pelbagai tuduhan.
Ketidak jujuran mereka terserlah kerana mereka ambil sekerat dan meninggal sekerat yang lain.
Antara yang ditinggalkan sekerat itu ialah TIDAK MEMJELASKAN BAHAWA PERJUMPAAN INI DIMINTA OLIH SEORANG INDIVIDU YANG DI DUNIA DIBUMI MALAYSIA INI AGAK SUSAH UNTUK DITOLAK UNDANGANNYA.
Individu ini bukan rajagopal yang bolih diperlakukan sesuka hati.
Siapa individu,rajin membaca akan terjumpalah jawapannya.

Tiada ulasan: