Relak Minda Dirantau Seberang

Politik Malaysia kini menjadi suatu politik yang amat gila.Penuh keserabutan, berkecelamok.Tiada parti yang tiada bermasaalah,tiada bercakaran.

Adakala elok kita relakkan minda dengan melarikan diri jauh dari manusia manusia gila ini.Carilah sesuatu yang nyaman.Berjalanlah,berjalan menambahkan pengalaman.Meluaskan pandangan dan pemikiran. http://jom lawat tempat orang
Paparan perjalanan lokasi lokasi yang bolih menenangkan fikiran

Catatan Konpirasi

Ucapan Sultan Azlan Shah Tahun 1980 “Walau seberapa banyak sekalipun askar, polis atau pengawal istana digaji untuk melindungi dan menjaga tahta, namun tiada satu pun akan dapat mengatasi kehendak dan aspirasi rakyat jelata. Walau seberapa banyak peluru bedil atau peluru meriam sekalipun digunakan, namun tidak satu pun dapat menyekat kemarahan aspirasi rakyat. Jika kehendak rakyat jelata dimakbulkan Allah, maka (berlakulah) perpindahan takhta dari istana ke muzium seni dan budaya” – Sultan Azlan Shah ketika dianugerahkan Doktor Kehormat Undang-undang, di Majlis Konvokesyen, Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang pada 29 Jun 1980



Beruk Baca Utusan

Beruk Baca Utusan

Ahad, 21 Mac 2010

Wala Seekor Anjing

Hachiko adalah seekor anjing yang dipelihara oleh seorang profesor bernama Hidesaburo Ueno. Profesor ini biasanya menaiki kereta ke stesyen Shibuya setiap pukul 7 pagi dan pulang jam 5 petang.


Hachiko selalu menghantar prof pagi-pagi dan menjemputnya pulang jam 5 di depan stesyen tersebut.

Kebiasaan ini berterusan selama 3 tahun hingga pada pada suatu hari sang profesor meninggal sewaktu mengajar. Hachiko yang tidak mengerti yang tuannya itu sudah meninggal lalu terus menunggunya di depan stesyen itu selama 9 tahun.

Anjing itu memilih tidur di bawah kereta rusak dan makan dari belas simpati orang-orang di stesyen.Hachiko sentiasa kembali semula ke stesyen itu walaupun telah ramai kawan-kawan profesor itu membawanya pulang untuk dipelihara.

Hingga akhirnya tubuh Hachiko ditemui sudah tidak bernyawa lagi di pinggir jalanan stesyen shibuya.

Sebagai penghargaan atas kesetiaannyanya sebuah patung anjing telah bina dan di depan stesyen shibuya dan diletakkan persis pada posisi di mana dia selalu menunggu tuannya setiap hari di depan stesyen itu.



Patung Hachikō di depan Stasiun Shibuya, Tokyo kini telah menjadi salah satu mercu tanda di Shibuya. Sewaktu membuat janji untuk bertemu di Shibuya, orang sering berjanji untuk bertemu di depan patung Hachikō. Hachikō anjing yang Setia Lihatlah trailernya Hachikō anjing yang Setia / end
VIA Posting AlHussaini051

Tiada ulasan: